lördag 1 augusti 2009

Lite träningsbilder från idag 1/8-09

Jippiiii, nu sticker vi till våran första träning, undrar vad det ska bli. Säkert något spännande för matte och husse talar så mycket om det.
Vi träffade massor av stoora träningskompisar, men inte fick vi hälsa på nån inte. Vi tränade först lite "lydnad" som bestod mest av nej, nej och kom, men det blev en hel massa beröm också.. bra, bra, bra och matte och husse var så glada. Sedan skulle vi springa efter och bita i en våt trasa. (våt för att det regnade en hel massa). "Hur svårt kan det va", bits gör vi ju hela dagarna. Först ut var jag Figge.....
Och sedan kom brorsan Frode, måste kanske erkänna, att han fick kläm på det här lite fortare än jag, men vänta ni bara.
Sedan var det Casanovas tur, eller heter han Zeke. Det är så många namn att komma ihåg så här första dagen. Ursäkta Yvonne. Grattis till dig förresten som fyllde 50 igår.
Näste man, förlåt tik, var Roxy. Alla säger att hon biter som en krokodil, förstår att det är så man ska göra, så vi får väl ligga i hårdträning brorsan och jag.
Jahaja, sen ko JoJo, alltid allert och visar var "skåpet ska stå"...
Sen kom "syster" Kiira, hon var riktigt på hugget idag och fällde till och med Figurant konstapel Benson. Duktigt Kiira.
Figurant konstapel Benson och Kiira. (bildbevis)
Ultra "mammas gris" kom sedan. Dom säger att hon är nybörjare. Undrar jag om hon inte har tjuvtränat, hon ser ju ut som om hon inte har gjort annat i hela sitt liv ju. Ja, ja hårdträning för vår del va det ju.
Sen kom det några grabbar till, först Uuuttter. Han biter visst också som en krokodil, men är lite olydig, eller tänker på en massa saker på en gång eller vad det nu var. Jag tycker att han är "skitduktig" i alla fall. Vänta bara matte, jag håller på att fundera på skillnaden mellan att vara lydig eller olydig. Kommer snart på det...
och sen kom Samson, första gången som han biter i ärmen, har visst bara lekt med trasa tidigare och gjort som jag och brorsan gör just nu. Vilken kille det är, Samson alltså, jätteduktig och vilket stort gap, han får ju plats med hela ärmen i den.

Sen blev det kul, då blev det Pensionärsafton, Pascoe och Xantie fick vara med och visa hur det ska gå till. Visst var dom skitduktig att bita, men om det bara räcker med att var så lydiga som dom va, så, ja då är väl vi snart klara.. eller hur brorsan?!
(Sorry Pascoe, kameran var inte framme när du bet, men du fick visa din vackraste sida istället. Eller hur var det nu. är det inte Polo på bilden. Ja ja, jag lär mig så småningom vad alla heter)
Det här är i alla fall min Xantie som jag och brorsan Frode älskar så mycket. Puss på dig...

Tack träningsgänget för en jättetrevlig dag, trots att vi blev dyngsura av allt regn. Vi ses snart igen hoppas vi. Nästa gång vi ses, är det ärmen då???!!!! Det var visst bara nitton gånger kvar till en IPOI'a.
Ha det bäst önskar
Figge och Frode

4 kommentarer:

  1. Hallå och tack för fiina bilder, de e så kul o kolla o läsa och bilderna e så bra!!Kram/Åsa o Anders

    SvaraRadera
  2. Helt underbart skrivet och såå fina bilder.
    läst det flera ggr.och vilken härlig träningsgrupp med tips,glirningar.applåder
    och framför allt ALLA har stora portioner med humor.
    Gymmen kan nu slänga sig i väggen då magmusklerna får jobba som f-n.ASG
    Är såå glad att ni finns allihopa
    Hur bra kan det bli!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  3. Vi kan bara lyfta på hatten för vår nya hundförare som inte bara är hundförare han är vår egen fotograf oxå. Fina bilder och så kan man läsa rolig text till. Det är ju som jag(Benson) brukar säga -"som en saga"!

    Mvh
    Rose & Benson

    SvaraRadera
  4. Härligt att läsa och se fina bilder! Vi är så tacksamma för vår fotograf/hundförare och vad skulle vi göra utan våra duktiga figgar. Kram

    SvaraRadera