lördag 28 november 2009

Träning på Glömstafälten

I dag träffades vi på Glömstafältet, för att spåra, träna lydnad och skydd. Det blev inte så många spårbilder, Kjell tycker att det är lite tråkigt att få med "bara aschelen". Så de flesta bilderna för dagen är skyddsbilder, där det blir lite mer "action". Ja, ja , han vet inte vad han talar om. Vi hade i alla fall vaniljbullar, som var "nästan bättre än SEX?"
Samson var fortfarande "lite halt", så han fick nöja sig med att terrorisera, eller är det älska? sin mamma.


Xantippe fick sitt spår i "Back on track". Doping...löjligt, här är gänget som tränar i alla lägen, bara för att stimulera hundarna. Dom är det viktigaste vi har och en liten operation ska inte hindra dom från att vara med och fortfarande få vara hundar.

Ultra, "mammas gris", gör riktigt bra spår och fina markeringar vid läggandena. Här ser vi samtidigt en nöjd matte i sin nyinköpta jacka. Vilken poppfia det är..


Utter; fick visa vad han kan, Benson ser ut som om han kan somna om och låta Utter klara sig själv. Skönt säger Utter, med en husse som litar på mina egenskaper.

Ula, sorry Roxy, går från klarhet till klarhet. Här fick Jonas gå av och ta av sig tröjan, för att orka vidare. Heja Roxy, ge grabbarna bara.

Ultra igen.. Vilken "vilken tik", här fick Jonas kämpa på riktigt bra. Det är också en dam som vet vad hon vill.
Jaha ja, å så va det Frode, skäller igång figgen, biter riktigt bra.. men sen da. Vänta nu, jag är faktiskt bara sex månader. Ta det lugnt jag kommer ju, när jag blir lite äldre. Låt mig växa i kroppen först, tack Jonas för att du står på min sida..
Till nästa gång
Ha det!!!

3 kommentarer:

  1. Jag och Kråkan är på din sida oxå!!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Härligt med så fina bilder, tack Kjell!
    Finare reportage kan man väl inte få om träningspassen! Kram till en jättefin träningsgrupp, love you all! // Rose

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, tack mästerfotografen! Och gud vilken snygg jacka jag har köpt, det gjorde jag bra! Hoho!

    SvaraRadera